Mocny trening? Naturalna regeneracja i wspomaganie suplementami po treningu

Każdy z Was zna wiele domowych sposobów na zmniejszenie powysiłkowego bólu mięśni. Od niedawna do całego zestawu tych „złotych środków” dołączyć możemy nowy i najbardziej naturalny ze wszystkich. Jest nim sok z wiśni. Liczne badania wskazują na dobroczynny wpływ wiśni na mięśnie, niezależnie od czasu ich przyjmowania, jaki i rodzaju aktywności (trening na siłowni, biegi po górzystym terenie, maraton). Chociaż nie uchronią Cię przed bolesnością mięśni to na pewno zmniejszą jego intensywność. Na grupie sportowców spędzających na siłowni kilka godzin tygodniowo przeprowadzono badania naukowe. Wynikające z nich wnioski mówią o tym, że picie jednej szklanki soku z wiśni lub czereśni lub zjedzenie około 45 samych owoców może łagodzić ból mięśni. Dzieje się tak ze względu na właściwości antyoksydacyjne tych owoców oraz fakt, że uzupełniają niedobory potrzebnych witamin, między innymi witaminy C. Dodatkowo wiśnie bogate są w substancje działające przeciwzapalnie.

Wniosek? Ciężki trening = jemy wiśnie

Dodatkowo nie bójcie się suplementacji. Warto zakupić i mieć w swojej szafce aminokwasy BCAA wzbogacone o glutaminę. BCAA to 3 najważniejsze aminokwasy dla naszego organizmu (izoleucyna, leucyna i walina). Mięśnie składają się w 35% z powyższych aminokwasów. Co prawda nie ma dowodów naukowych na skuteczność suplementacji glutamina w sporcie, za to jest udowodnione, ze wspomaga odporność. BCAA przyjmowane przed treningiem i po znacznie przyspieszy regeneracje po ciężkim treningu jak i również zabezpieczy przed katabolizmem.

 

Pozdrawiam

Tomi

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s