Święta co raz bliżej czyli co zrobić by waga nie poszła do góry

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Wyprzedzam trochę czas ale lepiej pomyśleć o tym kilka tygodni przed świętami niż wchodząc na wagę po świętach 🙂 Przygotowałem kilka porad na temat kilku sztuczek dietetycznych podczas świąt tak by zachować dobrą formę oraz udowodnić wam, że nawet podczas wyjazdu z miasta na święta możemy w krótki i efektywny sposób tak przeprowadzić trening by podnieść metabolizm naszego ciała, a spożyte kalorie wykorzystać do budowy masy mięśniowej i regeneracji organizmu. Postaram się również by artykuł nie wyszedł za długi ale nie wiem czy mi się uda bo chce wam przekazać sporo wiedzy 

Zacznijmy od pojęć dietetycznych podczas świąt. Wszyscy zapewne wiedzą, że nadmiar spożytych kalorii w stosunku do spalonych danego dnia odkłada się w formie tkanki tłuszczowej. Nie przestraszcie się bo tak samo jak trudno jest zgubić balast to przytyć też się nie da od razu ponieważ trzeba przyjąć około 7000 kalorii więcej niż nasze zapotrzebowanie by przybrać jeden kilogram tłuszczu. Jest to specyficzny okres dlatego nie zalecam wam nie jedzenia niczego natomiast zwróćmy uwagę co nakładamy na talerz i w jakich ilościach oraz jeżeli sami przygotowujemy potrawy to z jakich produktów. Przechodząc do rzeczy zwróćmy uwagę by na naszych talerzach przeważały warzywa i produkty mięsne lub rybne. Unikajmy lub zmniejszmy nakładane ilości węglowodanów typu ziemniaki ryże i makarony. Co do przygotowań potraw, przygotowujmy potrawy przede wszystkich ze zwróceniem na smażenie na zdrowych tłuszczach czyli najbardziej polecam olej rzepakowy, który jest bardzo bogaty m.in w omega 3, do sałatek i potraw na zimno dodawajmy oliwę z oliwek a np śledzia w oleju zalejmy olejem lnianym, który też da nam więcej dobrego niż złego. Ostatnią kwestią którą chce poruszyć to jest alkohol. Oprócz tego, że w nadmiarze szkodzi nam to pamiętajmy najważniejszą kwestie, że po pierwsze jest mocno kaloryczny, a po drugie metabolizm alkoholu w naszym organizmie ma zawsze pierwszeństwo przez co gdy pijemy i jemy wszystkie składniki i kalorie z pożywienia są odkładane na bok ( odkładają się w formie tkanki tłuszczowej) by pierw organizm mógł w wątrobie „przetworzyć” alkohol, który w siebie wlewamy. Dlatego jak już chcemy się napić to albo na prawdę jeden kieliszeczek do kolacji albo odczekajmy chwile po kolacji jak nasz organizm strawi posiłek, a następnie bierzmy się za picie. Co zrobić by nie było kaca? Kac to po prostu odwodnienie i utrata mikroskładników z organizmu, które alkohol wypłukuje. Zalecam popijanie alkoholu rożnymi sokami i wodami, a najlepiej miejmy pod ręka napój dla sportowców typu Powarade, Gatorade itd by uzupełnić wszystkie wypłukane mikroskładniki.

Czas przejść do pytania dotyczącego wysiłku fizycznego poza domem. Wiadomo, że najłatwiej jest ubrać buty i iść pobiegać spalając wystarczająco duża kalorii by nasze dzienne zapotrzebowanie kaloryczne na tyle się zwiększyło by nie mieć wyrzutów sumienia. Natomiast jeżeli nam się „nie chce” lub po prostu nie mamy czasu. Pokażę wam kilka pomysłów tak by w 15 do 30 minut na tyle „zajechać” organizm nie potrzebując żadnych przyrządów tylko ciężar własnego ciała by mocno podkręcić metabolizm a spożyte kalorie wykorzystać do regeneracji po treningu a nie do odkładania się tkanki tłuszczowej. Poniżej przedstawiam wam 2 linki do filmów, które wytłumaczą wam jak przeprowadzić poprawnie ćwiczenia z obciążeniem własnego ciała. Pamiętajcie wykonujcie te ćwiczenia jak na filmiku czyli dynamicznie z bardzo krótkimi przerwami.

Brzuch – http://www.youtube.com/watch?v=cfY_4m3RVRc

Całe ciało z przewagą klatki piersiowej –http://www.youtube.com/watch?v=1s-FhbNtKU0

Jak się nie będziecie obijać to 20 minutek i konkretny trening zrobiony tylko przed wyjazdem spiszcie sobie na kartce kolejność ćwiczeń. Zaczynamy od klatki, a brzuch trenujemy zawsze na końcu.

Pozdrawiam
Tomi

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s