Brak motywacji? Przeczytaj koniecznie i marsz na trening!

motywacjadotreingu-300x160

Wydaje mi się, ze okres poświąteczny jest odpowiednim do poruszenia tematu motywacji. Prawda jet taka, ze bez motywacji nie osiągniemy celu w żadnej dziedzinie życia, a tym bardziej w porcie (obojętnie jaki jest nasz cel treningów). Motywacja to wewnętrzna siła do regularnego powtarzania treningów i trzymania odpowiednich nawyków żywieniowych. Poniżej przestawiam wam kilka sposobów do zwiększenia motywacji.

  1. Nie wymagajmy za dużo!

Przede wszytkom by nasze treningi miały ręce i nogi należy określić realistyczny cel i dążyć do niego krok po kroku. Jeżeli będziemy chcieli osiągnąć cel ponad nasze możliwości szybko się zniechęcimy dlatego jeżeli naszym celem jest redukcja tkanki tłuszczowej załóżmy sobie, ze będziemy tracić 3-4 kg miesięcznie a nie od razu 10 w pierwszym miesiącu!

  1. Odpowiednia argumentacja

Argumentacja to podstawa. Zadaj sobie pytanie dlaczego chcesz schudnąć i wypisz powody, a nastepnie przypnij do lodówki. Przykładowe argumenty zaczynając od najwalniejszych to:

  • dłuższe i zdrowsze życie

  • lepsza kondycja i samopoczucie

  • atrakcyjny wygląd

  • wyższa samoocen

  • zadowolenie z osiągniętego celu

  1. Ustal jadłospis!

Bez odpowiedniej diety niestety możemy wylewać siódme poty na treningu a efekt będzie mizerny. Zaplanuj swoja dietę oraz jakie posiłki będziesz jeść, z czego będą się składać itd. (Dożo informacji znajdziecie na ten temat w moich wcześniejszych wpisach).

  1. Ustal sztywny plan treningów

Ustal jak i kiedy będziesz trenować w ciągu tygodnia. Dopasuj swój plan do trybu pracy i czynności domowych tak byś nie mógł/mogła się usprawiedliwiać brakiem czasu. Stwórz konkretny plan jakie jednostki treningowe będziesz realizować w poszczególne dni tygodnia

  1. W grupie raźniej?

Najlepszym sposobem jest znaleźć partnera do treningu. Dzięki temu będziecie się wzajemnie motywować by się trzymać wcześniej ustalonego planu. Jeżeli nikt nie chce Ci towarzyszyć w metamorfozie dobrym sposobem jest również powiadomienie swoich znajomych o podjęciu walki z nadmiernym obciążeniem. Będziesz wtedy mieć w podświadomości, ze głupio będzie się poddać bo znajomi i rodzina będą się śmiać.

  1. zasada 5 minut

Jeżeli nie masz totalnie ochoty na trening lub jesteś bardzo zmęczony/zmęczona spróbuj pójść pobiegać lub pojeździć na rowerze lub cokolwiek innego zaledwie przez 5 minut. Jest szansa, ze po 5 minutach zachce Ci się więcej i zrealizujesz trening 😉

  1. Prostota tez jest skuteczna

Jeżeli zaplanowałeś/zaplanowałaś na dany dzień ciężki trening a nie masz totalnie siły i nawet zasada 5 minut nie pomoże to idź na godzinny spacer. Prosta czynność tez spala całkiem sporo kalorii i da Ci więcej korzyści niż siedzenie na kanapie

  1. Nagradzaj się

Jeśli jesteś zadowolona/zadowolony z realizacji danego tygodnia pod katem treningu i diety nagradzaj się! Zjedz zasłużona pizze, ciastko lub coś na co masz ochotę (ale tylko raz w tygodniu i pod warunkiem, ze kolejne 6 dni będziesz trzymać dietę).Takie nagradzanie motywuje Cie,ze jak będziesz trzymać się sztywno zasad to czeka na Ciebie nagroda.

  1. Nie poddawaj się!

Jeżeli zgrzeszysz i zjesz za dużo lub coś bardzo kalorycznego nie poddawaj się! Jeszcze nikt nie schudł ani nie przytył w ciągu jednego dnia. Grunt to wrócić do nawyków żywieniowych następnego dnia. Pamiętaj, ze wtedy i tak jesteś krok dalej niż tydzień wcześniej!

Mam nadzieje, ze moje rady przydadzą wam się. Zachęcam również do wpisywania w komentarzach waszych metod, które was motywują, a teraz marsz na trening!

Pozdrawiam

Tomi

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s