Drogie Panie marsz dźwigać ciężary, bo tak trzeba!

Artykuł dedykuję wszystkim kobietom oraz ewentualnie mężczyznom, którzy chcą namówić Panie do wspólnego trenowania na siłowni.

„Idę na siłownię” często można usłyszeć z ust kobiet. Jeśli się przyjrzymy co robicie na siłowni, zazwyczaj taki trening wygląda schematycznie, czyli 20 minut na orbiterku i 20-30 minut na bieżni spacerkiem lub truchtem + na koniec kilka serii brzuszków. Taki trening i regularna aktywność może przynieść efekt w postaci spalenia tkanki tłuszczowej, jeżeli będzie zachowana najważniejsza rzecz w tej układance, czyli ujemny bilans kaloryczny w ciągu dnia. Nawiązując do głównego tematu tego artykułu chciałbym byście spojrzały na siłownie z zupełnie innej „męskiej” strony, a ja spróbuję wam udowodnić, że ta druga strona uważana za ciemną stronę mocy jest przyjemniejsza, nie monotonna i dająca lepsze efekty zarówno w walce z tkanką tłuszczową oraz w modelowaniu sylwetki.

modelki-fitness

Motywację do treningu kobiety znajdują różną. Można trenować dla zdrowia, dla siebie by się dobrze czuć w ciele oraz dla mężczyzn by się im podobać ( po trochu myślę, że każda z was do każdej powyższej motywacji się przyzna). Patrząc na powyższe zdjęcie mogę jasno stwierdzić, iż fitness-owa sylwetka dużo bardziej się podoba 99% mężczyzn (bo wbrew przekonaniu sylwetka fitness-owa to nie brak tłuszczu ale również wyraźnie zarysowane mięśnie nóg, brzucha, ramion itd.)  a trening z obciążeniem ( nie nazywam tego treningu z ciężarami, bo każda z was się tutaj od razu by przestraszyła zamykając laptopa i uciekając, chociaż trening z obciążeniem to właśnie trening z ciężarami:) również dużo pozytywniej wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie po przez znacznie zwiększoną gospodarkę hormonalną.

Przejdźmy teraz do faktów:

1) Włączając do aktywności regularne treningi nie grozi Ci zbudowanie wielkich mięśni. Bardzo często właśnie to jest główna obawa przed treningiem z ciężarami. Kobiety różnią się pod tym względem fizjologią z mężczyzną, a głównym powodem jest fakt, że produkujecie śladowe ilości testosteronu oraz nie spożywacie wystarczającej ilości kalorii by spowodować wzrost masy mięśniowej.

2) Kolejny istotny fakt to, że po treningu siłowym organizm potrzebuję dużo więcej energii do zregenerowania uszkodzonych włókien mięśniowych, przez co spalamy znacznie więcej kalorii przy tych samych czynnościach, co zazwyczaj (szybsze efekty treningu).

3) Przyspieszysz znacznie metabolizm niż przy zwykłym cardio.

4) Zmniejsza ryzyko osteoporozy i wzmacnia kości – badania pokazują, że trening z obciążeniem zwiększa gęstość kości .

5) Wzmocnisz mięśnie, dzięki czemu będziesz zapobiegać kontuzjom.

6) Odstresujesz się po całym dniu i zmniejszysz poziom stresu oraz jak badania naukowe pokazują ćwiczenia z ciężarami pomagają zapobiegać depresji.

7) Zadbasz o swoje serce – trening z obciążeniem przyśpiesza przepływ krwi, co obniża ciśnienie, a co za tym idzie, zmniejsza ryzyko ataku serca i udaru.

8) Uwolnisz już słynne endorfiny w dużo większym stopniu niż przy zwykłym cardio, które zwiększają nasze poczucie własnej wartości i zapewniają uczucie naturalnego „haju”.

9) Dobrze działa w przypadku cukrzycy – badania pokazują, że trening siłowy poprawia przyswajanie glukozy.

10) Najważniejszy punkt, czyli znacznie poprawi się twoja sylwetka, mięśnie staną się subtelniejsze i bardziej zarysowane ( nie myl tego z wielkimi bicepsami i wystającymi żyłami jak u kulturystów, bo by taki cel osiągnąć musiałabyś brać rzeczy, których nie powinnaś). Chodzi po prostu o ładne subtelne kobiece kształty, bo samym cardio takich efektów nie jesteś w stanie osiągnąć.

Jeżeli powyższe 10 punktów jeszcze Cię nie przekonały dodam, że jako trener przygotowania motorycznego mogę Ci zagwarantować, że nie „urośniesz” ćwicząc z ciężarami, a efekty tego treningu zobaczysz w bardzo krótkim czasie. Jedyny minus na początku jest taki, że trening jest wymagający, ale z czasem uzależnia i będziesz odliczać godziny do chwycenia w ręce hantli i gryfu.

Gwarantuję efekty tego treningu, jeżeli podejdziesz do niego serio i twoje ćwiczenia nie będą się znacznie różnić od ćwiczeń mężczyzn a ciężary, których będziesz używać będą wymagające. Zróbcie test i spróbujcie tak trenować zamiast monotonnej bieżni czy rowerku i podziel się opinią. Ja już wiem, jaka będzie twoja opinia! Zakochasz się w ciężarach!

W razie pytań pisz do mnie na facebooku lub na maila, a pomogę Ci jak tylko będę mógł, a na koniec przedstawiam Ci przykładowe ćwiczenia do których wykonania wciąż Cię zachęcam.

zestaw ćwiczeń

Pozdrawiam

Tomi Mrozowski

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s